Påtryckande krängare är inte säljare

Det är dags att få bort nidbilden av säljaren. Jag blir ledsen när en telesäljare som säger sig arbeta på uppdrag pressar på hårt för att få mig att förlänga bindningstiden och gå vidare med Telia. Påståendena haglar. Du slipper krånglet med att gå till butik. Du får mer surf. Du får lägre pris. Vilken […]

Hjärnan OCH jobbet, Black Friday Sale -50%

Välkommen på Frukostseminarium! Frukost seminarium kring Hjärnan OCH jobbet ger dig insikter och tankar inför 2016. I de uppdaterade nya föreskrifterna ställs krav på systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM). SAM inkluderar bl a arbetsmiljöpolicy, kunskap på alla nivåer om hur man förebygger och hanterar ohälsosam arbetsbelastning och kränkande särbehandling samt kartläggning av risker i verksamheten. Arbetsgivaren ska ha […]

Din fulla potential sitter i Hjärnan!

Ja din fulla potential sitter i hjärnan. Kunskap om hjärnan OCH jobbet skulle lika gärna kunna kallas ”oops tappar medarbetarna orken i vardagen”? Vad det handlar om är helt enkelt insikter i hur vi på ett effektivare sätt kan vara snälla mot oss själva, medarbetarna och samtidigt se resultatet blomstra. Nej, det är helt enkelt […]

Är verkligen Canvas samtal omöjligt?

Jag tycker att det är intressant, utmanande och utvecklande att ringa Canvassamtal. Jag anser att det är det som är skillnaden mellan framgång och nedgång för mig som företagare. Ändå får jag slag på slag på mitt utsiktstorn, utsiktstorn är myntat av Anna Kåver och Åsa Nilsonne. Deras bok tillsammans om medkänsla och bekräftelse är […]

Kunden och medarbetaren hälsar och säger adjö!

Två områden som är extremt viktiga för ett lönsamt resultat är möjligheten att lyssna på medarbetarna och kunderna, kontinuerligt och specifikt. HappyorNot erbjuder den möjligheten och används för affärsresenärer, butiksbesökare, sjukhus, bibliotek och boende inom kommunala verksamheter. Medarbetare + Kund = Framgång Så hur agerar du på dessa två för dig affärskritiska områden? Vad säger egentligen kunden […]

XXL sports levererar igen

Jag umgås en hel del med Ulf Sidén tidigare verksam med några Team Sportia butiker i Västerås och en plats i styrelsen. För ett antal år sedan när XXL gjorde entré på marknaden uppmärksammade vi både deras tydliga inställning vi är här för att bli nummer ett! Jag brukar fascineras över deras välfyllda reklamblad och […]

Julhandeln är här, hur laddar ni?

Jag har förmånen att arbeta tillsammans med #Designtorget och deltog på uppladdningen inför julhandeln idag. Ett bra engagemang av medarbetarna som gemensamt plockade fram en strategi med sex enkla steg för att leverera kundupplevelser utöver det vanliga. Kunderna besöker butikerna i dessa A+ lägen och säljarna finns där villiga att inspireras och skapa glädje till […]

Din latte är klar, Niclas

Sitter på Starbucks hamngatan efter ett morgonmöte på Designtorget. Slås av det enkla och ändå så service inriktade. Fritt Wifi vilket är en hygienfaktor. Fast det bästa är att höra Niclas! Din latte är klar. Jag går fram tjejen håller på med nästa beställning, jag frågar var det här min och svaret. Ja Niclas det […]

Lördag kl 13.00 är bra säljtid

Klev in på lokala Konsum i Rönninge för att köpa något gått till kvällen. Lördag är dagen då priset inte är av lika stort intresse som vad man verkligen vill ha. Kliver fram till den lilla fiskdisken och ringer i klockan, väntar en stund och ringer igen. Ingen reaktion. Jag fattar ett beslut eftersom barnen […]

Sälj mer genom att ha en referral strategy

Lyssnade på Brian Tracy i fredags på Sales mastery day,  och han pratade bland annat om referral sales. Genom att få referrals kan vi som säljare snabbare komma till avslut och fylla orderboken snabbare och effektivare. Samtidigt bygger vi relationer med våra befintliga kunder. Vad är mitt jobb som säljare? Jo det är helt enkelt: […]