Att bibehålla riktning och fart

Det händer att jag som företagare inser att det inte fungerar riktigt som det alltid har fungerat. Utbildningarna blir mer digitaliserade och trenderna fokuserar på andra typer av insatser. Vad kan man då göra om man känner att kundunderlaget tryter och det är dags att fatta beslut om nästa steg. Jag föreslår att man skall sluta att titta på andra och helt enkelt vända sig till sig själv och sin glädje och affärsidé. Vad är det som gör mig riktigt lycklig, vad är det som får mig att gå igång? I mitt fall är det att se individer utvecklas som verkligen vill utvecklas. Min motivation kommer av att förstå mig på inlärning och hur hjärnan arbetar för att kunna skapa bestående minnen och förmågor hos dem jag har workshops med. Jag älskar detta att öppna dörren till hjärnorna hos de jag möter i olika utbildningssituationer. efter en period av vikande affärer har jag för att få fortsätta göra det jag älskar funderat igenom vad kan ge mig denna känsla av välbefinnande? Just nu hittar jag den hos elever på en specialskola där jag går in och ger dem förutsättningar att förstå och älska NO och teknik. Praktiska och roliga ämnen som får mig att hitta glädjen i vardagen och inte behöver tjata på beställare kring möjligheten att göra affärer. Dessutom läser jag högvis med litteratur kring just didaktik, ledarskap och specialpedagogik och hur individer lär in. Jag känner att mycket av mina praktiska erfarenheter genom över 20 år som professionell utbildare och konsult växer samman till en enhetlig bild av hur kunskap och förmågor bäst skapas i en utbildningssituation. Jag fortsätter att blogga och skriva som företagare då jag ser mig som en möjliggörare av drömmar, idéer och framgångar på många olika plan. Jag är glad för att jag har fått förmånen att möta så mycket kompetenta människor och kommer att fortsätta möta människor. Detta kommer att ske på mina två arenor skolans värld och företagens värld, hoppas vi möts och ses under 2017.

 

SMART

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *