Systembolaget är bäst! Jag vet hur de gjorde det

Eller snarare vet deras HR direktör Tobias Frohm det. Ta chansen att lyssna på hur de strukturerat och långsiktigt skapat sveriges bästa service och säljorganisation. Kontakta mig så syns vi 08.00 på frukostseminariet den 20 april i Stockholm. Hemligheterna är att arbeta långsiktigt och strukturerat. Att förändra en organisation är en mission och inte något man checkar av på ett ledningsmöte.

Nycklarna är att kartlägga medarbetarna och skapa miljöer för lärande och utveckling. Alla behöver veta vad vårt uppdrag är. I relation till uppdraget behöver vi ha en kunskap för att kunna hantera våra uppgifter och aktiviteter. Dessutom behöver jag ha ett engagemang och koppling till det jag ska göra helt enkelt viljan. Chefen och ledningen skall inte vara överallt och peta, utifrån uppdraget skall tillit och delegering av ansvar resultera i känslan att jag får och bör göra och agera på olika sätt.

Grunden är helt enkelt bygg en tydlig vision och formulera ett uppdrag för de olika butikerna. Ge de som möter kunderna befogenheter att verkställa uppdraget i varje enskilt kundmöte.

För att följaupp och få struktur på resan så gäller det att ha ett strukturerat stödverktyg som hjälper och driver projektet framåt. Det har Systembolaget använt, Agerus. Det fyller det jag eftersträvar i förändringsresor. Enkelhet, Helhet och Tydlighet. Äpplen är äpplen och päron är päron.

Slå mig en signal på 0760568000 så sätter jag dig på gästlistan.

Systembolaget

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *