McDonalds, vi har haft så mycket att göra så du får vänta…

Kliver in på Mcdonalds Tyresö 22.00 för att ta ett glas vatten och två kycklingburgare efter en härlig stund på Medley. Det är nästan tomt på gäster, personal finns räknar till 6 varav en i kassan och två som står och tittar på hamburgarna som steks, samt 2 som går runt och väntar på friteringen av pommesen. En håller på och förbereder restaurangen för stängning, 24. Efter 8 minuter, med en före är det min tur. Klart jag får vänta på maten, men… En jobbade ju iallafall. Nu när jag skriver detta står hon och leker med telefonen och pratar med sina cybervänner.

Hon som städar går runt sur och icke leende och torkar borden, vilken stämning det blir… Hur som haver, verkar som om allt är bra för nu står pommestittarna och tittar på vad som skall göras. Känns verkligen som om stället är stängt, kanske inte ska ha öppet efter 22. Nu gick den sista gästen bara jag kvar. Vilket läge för medförsäljning. Vill du ha kaffe på maten, glass, annat… McDonalds är reaktiv försäljning. Här saknas tankar kring hur jag skall möta kunden, trots att deras säljskola länge har haft ryktet som något riktigt bra.

Har mött många trötta Mcdonalds på sistone, har de tappat greppet? Vore bra att damma av den gamla skolan igen. Vill ni så kan jag titta på innehållet gratis.

mobilen eller kunden i fokus

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *