Låt kunderna tycka till med HappyorNot

Fick idag reda på från kollegorna på HappyTeam att Walmart valde HappyOrNot!

Den välkända varuhuskedjan Walmart, som grundades av Sam Walton och är ett av världens största företag, har tecknat avtal med HappyOrNot. Walmart är en amerikansk global detaljhandelskedja som anses vara världens största i sin bransch med en omsättning på över $485 miljarder och har 2,2 miljoner anställda fördelat på över 11 000 butiker i 27 länder i världen. De första leveranserna från Finland är på väg! HappyOrNot finns idag i 50 länder och samlar årligen in 200 miljoner feedback.

”The secret of successful retailing is to give your customers what they want. And really, if you think about it from your point of view as a customer, you want everything: a wide assortment of good-quality merchandise; the lowest possible prices; guaranteed satisfaction with what you buy; friendly, knowledgeable service; convenient hours; free parking; a pleasant shopping experience.”

– Sam Walton (1918-1992) Walmart

I sverige har vi redan 300 kunder och 1200 Happy terminaler i skiftande verksamheter.

Hur går jag till väga om jag vill starta upp är en vanlig fråga.   Steg ett är att ledningsgruppen besluta om kunden är en prioriterad fråga eller inte. Är svaret Ja så är Happy terminalen ett bra och kostnadseffektivt val. Formulera en krispig fråga. Hur skall en bra kundfråga se ut? Besvaras med vad vill vi på företaget veta? Ställ ut terminalerna när ni hittat frågan. Börja med ett mindre antal i tre-fyra nyckelbutiker. Samla nyckelpersoner till en workshop efter en månad och analysera resultatet. Skall vi utifrån detta agera, fatta nya beslut eller ställa en annan fråga för att satsa på ett annat område. Eller skaffa fler terminaler?

Våga ta reda på vad kunderna tycker. De framgångsrika gör så. Har du en affärsidé du vill testa så ställ en fråga på en stolpe och ställ dig med stolpen på centralen. Vill du göra en marknadsundersökning ställ dig på centralen med en stolpe. Funderar du på att etablera en butik på en ny ort fråga om varumärkeskännedom eller behov av era produkter med en stolpe innan etablering.

Idéerna och möjligheterna är obegränsade, go customerfocused, go Happy go future sales!

Kundfokus

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *