Lågpris kan leverera överförväntan, är ni andra redo?

Jag skulle köpa en köksmaskin på Lidl, en instegsprodukt i all ära men det är till min dotter och mig som inte bakar 24/7. Åkte till Fittja och där var den slut, fick där informationen att Östberga har två så jag åkte dit då jag ändå var påväg åt det hållet. Tyvärr just slut blev svaret. Moloken tänkte jag ge upp då de magiska orden yppades; ”R¨-ring numret på kvittot imorgon, måndag så kan de skicka en maskin om det finns någonstans till oss”. Yeah right tänkte jag… men, jag testar! På morgonen på pendeltåget in mot rådmansgatan ringer jag och får ett underbart bemötande. Hen svarar trevligt, hen gör efterforskningar, och hen ringer och lägger undan en maskin i sitt namn. Jag blev glad. Glömde jag att säga att det var Lidl jag handlade på, Lidl. På kvällen skulle jag ut åt det hållet och fick ett trevligt bemötande och produkten utlyft till min vagn. Tusen tack!

Jämför det med mer exklusive varumärken. Jag har ett flertal gånger mötts av det kan vi inte kolla, ring själv eller ännu värre åk dit så får du se. Detta på andra och med dyrare varor i sortimentet. Vad är ett snittkvitto värt hos er? Jag är imponerad av Lidls bemötande och hen som tog på sig att bemöta mig så professionellt. Hur ser det ut hos er? Satsar ni på kundtjänst och deras kommunikationsutbildning? Våga satsa på dessa nyckelspelare. Alla företag har mycket att vinna på att leverera det lilla extra och vänlighet i kundtjänst. Hur lägger ni erat pussel av kompetensutveckling. Är alla delaktiga i era strategier och övergripande mål? Man är aldrig starkare än den svagaste länken.

Skaffa julhandelsrekord till din butik

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *