Telefonförsäljning, Canvas och CRM

Jag brukar testa telefonförsäljare som ringer till mig om de är engagerade och har ett fungerande CRM system. Genom att skjuta upp avslutet 2 gånger och ange när de skall återkomma märker jag direkt om de är strukturerade, läs CRM. Ger jag dessutom lite specifik information så är det kul om de kan ta vid vid tillfället för nästa kontakt. Andra saker jag lyssnar till är om de gillar det de gör eller om de sitter fast i ett manus. Förstå mig rätt där, manus är A&O sen är det dock förmågan att anpassa utifrån kommunikationen och vad jag säger. Rösten är också viktig, helt enkelt förmågan att låta trevlig och intresserad samt som om de verkligen har nåt bra att erbjuda. Förgyllde just dagen för en telefonsäljare åt tidningen chef och chefsboken. Han hade kämpat och slitit för avslutet, och tagit ett antal nej. All eloge åt honom han är en säljare!

Hur arbetar ni med att coacha era telefonsäljare? Jag arbetar med att hjälpa säljchefer i hur de skall kommunicera, ge feedback, följaupp och målstyra telefonsäljarna. Jag kan även ge en motivations och arbetsworkshop kring telefonmanus, telefonröst och telefonförsäljningens ABC. Våga ring Salesoogle för en diskussion kring ökad effekt på telefonförsäljningen.

Är du B2B säljare och kämpar i Canvas träsket med att boka möten så har jag nycklarna för det också. Hur framgångsrik vill du bli?

 

Fokus på framgång

One Comment

  1. Pingback: Ska det bli nåt sålt eller? - Framgångsbyrån STHLM

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *