Minst lika mycket tid på försäljning som administration

Att driva ett AB med sig själv som anställd kan innebära en del administrativa utmaningar. En sån enkel sak som att komma ihåg att skicka in kontrolluppgifter för anställd blir man snabbt påmind om. Dessutom efter ett trevligt samtal fick jag rådet att inte glömma blanketten där jag talar om hur många kontrolluppgifter jag som arbetsgivare skickat in. Att sen inte glömma bort att betala ut lön till sig själv så att man hinner betala de privata fakturorna har utmanat mig ett antal gånger. Nu kom jag på det i helgen och får pengarna på kontot (löneutbetalning) den 29 februari. 3 dagar? Jag undrar om det är sen lönekörningarna på 70-80 talet dessa 3 dagar ligger kvar? Jag är tveksam kring om bankerna inte borde lyfta sin service ambition gentemot grunden till deras lönsamhet – kunderna.

Så mitt tips till er som emellanåt bråttas med administration, se till att begränsa denna tid till exempelvis måndag förmiddag. Planera minst in lika mycket säljtid varje vecka som ni valt att lägga på administration. Jag lovar att ni kommer att lyckas med ert företagande på kort och långsikt om ni bibehåller detta tänkande.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *