Att få till mötet

Kan mindre tjänsteföretag ha en uttalad och nedskriven Kundstrategi? Vad vinner man på det? För mig handlar det om att skapa en tydlighet kring vem det är man vill jobba med. När detta är nedskrivet så handlar det om att förstå vad är deras utmaningar och hur kan vårt kundvärde kommuniceras kring denna utmaning. Här kan företaget använda sig av SWOT, EFI analyser, värdebudskapsutformning och skapandet av ”säljpitchar”. Det som vi allt för ofta faller på är dock att vi går och tycker att vi har en kanon erbjudande och kunderna skulle bara veta vad den kan göra för dem. Detta är ett säljhinder. Utmaningen är att nå fram till rätt person och se därför till att börja i rätt ända. Skapa en tillträdesstrategi för vilken funktion i bolaget du skall ringa, hur du skall få till mötet och målsätt antalet samtal och antalet bokade möten. Börja med detta idag så får du dricka champagne redan på fredag – när veckans mötesbokningsmål är överträffat. Se till att ta ansvar och skapa en lönsam säljvecka för din personliga framgång.

Tre snabba för att skapa en härlig Canvas stund.

Ett ha ett antal telefonnummer och företag att ringa till. Tveka inte bara ring, låt kunden bestämma om de inte har tid eller det är fel läge för mötesbokning.

Två ha ett poängsystem så du vet hur framgångsrik din mötesbokningsstund varit

Tre börja direkt!

Ring mig om du vill bli coachad på din USP och öka antalet möten som bokas. Vad sägs om betalt efter antalet bokade möten under coaching tillfället?

Tänk framgång i försäljningen

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *